Czytaj Bloga

POZNAJ NASZE ARTYKUŁY
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O SKUTECZNYM MARKETINGU

Czym jest strategia lokalu a czym działania taktyczne?

Na ogół otwierając lokal gastronomiczny właściciele tworzą plan działania zawierający podstawowe założenia takie jak kuchnia, menu, grupa docelowa która ma odwiedzać lokal, cele biznesowe itd. Niektórzy nazywają to strategią, inni planem ale nie ma to większego znaczenia jeśli jest sumą przemyślanych działań mających przynieść określony efekt. Jeśli jednak już dotykamy elementów strategii to musimy pamiętać o tym, że strategia może dotyczyć produktu, sprzedaży oraz marketingu. My w naszej pracy skupiamy się na strategii marketingowej ale to strategia produktu i jego cechy (w przypadku restauracji będzie to kuchnia, lokalizacja, lokal) powinny być punktem wyjścia pracy dla działań marketingowych.

Strategia to plan działania w dłuższym okresie czasu. Często słyszę jak restauratorzy chcą zmienić strategię (przyczynami są spadające dochody lub chęć zwiększenia zysku) ale mówią o zmianach w menu, nowej promocji lub nowych godzinach otwarcia czyli o działaniach taktycznych realizujących przyjętą strategię. Przykładem zmiany strategii może być zmiana podejścia do lojalizacji klientów. Możemy określić jako strategiczny cel zbudowanie lojalnej bazy klientów. Cel ten będziemy realizować poprzez przyjęty plan działania czyli taktykę/

>